🟢 השווקים עולים. כל חברי הקהילה שלנו, עם מעל 120 אלף איש, יודעים מה לעשות לגבי זה. עכשיו זה גם בידיים שלך.קבלו 40% הנחה

מתעניינים בבלוקצ'יין או בבינה מלאכותית? הנה שתי קרנות סל שכדאי להתייחס אליהן

התפרסם 15.02.2021, 18:01
NDX
-
US500
-
DJI
-
ISRG
-
NVDA
-
RIOT
-
MSTR
-
ABBNY
-
KYCCF
-
MARA
-
FANUY
-
BOTZ
-
BTC/USD
-
XRP/USD
-
BLOK
-
ETH/USD
-
GLXY
-
CAN
-
DOGE/USD
-

מדד נאסד"ק 100 נמצא בשיא, עם עלייה של כ-43.6% ב-12 החודשים האחרונים. לעומתו, מדד הדאו ג'ונס ומדד S&P 500 עלו, בהתאמה, כ-6.4% וכ-16.4%.

השוורים חושבים שמניות הטכנולוגיה ימשיכו בראלי גם בשנת 2021, אולם משקיעים רבים תוהים אם מגזר הטכנולוגיה יכול להמשיך להיסחר בכזו פרמיה נדיבה. כפי שהראו מגמות הדיגיטציה בשנת 2020, למגזר יש סיכויים טובים לצמיחה בעתיד. לכן, הרבה אנליסטים מסכימים שתיתכן הצדקה להערכות השווי הגבוהות.

אי אפשר לדעת מה יקרה עם יקירות הטק של וול סטריט בהמשך החודש או השנה. ייתכן שצפויות להן נסיגות מדי פעם ואפילו תיקון עמוק. אולם אפשר לצפות לצמיחה משמעותית של מגזר הטכנולוגיה בעשור החדש.

לאור המידע הזה, הנה שתי קרנות נאמנות סחירות (ETF) שעשויות להתאים לחלק מהקוראים.

1. קרן Global X לרובוטיקה ולבינה מלאכותית

  • מחיר נוכחי: $36.46
  • טווח 52 שבועות: ‎$14.77-$36.46
  • יחס הוצאות: 0.68% לשנה

קרן Global X לרובוטיקה ולבינה מלאכותית (NASDAQ:BOTZ) נותנת גישה לעסקים שנהנים מהעלייה בהטמעה של רובוטים ובינה מלאכותית (AI). בדרך כלל, החברות האלה מעורבות ברובוטיקה ובאוטומציה לתעשייה, ברובוטים לא-תעשייתיים ובכלי רכב אוטונומיים. BOTZ - גרף שבועי

לפי המדדים האחרונים:

"בשנת 2019, הגודל של שוק הבינה המלאכותית הוערך כ-39.9 מיליארד דולר ארה"ב, והוא צפוי לעלות בצמיחה שנתית ממוצעת (CAGR) של 42.2% משנת 2020 עד 2027."

הרכב החשמלי (EV) והעלייה בדיגיטציה במגזרים שונים, כגון ייצור, קמעונאות, מסחר אלקטרוני, פיננסים ורפואה, פועלים בתור זרזים במגזר ברבעונים האחרונים. לדוגמה, ההשבתות (החלקיות) של הפעילות העסקית ואמצעי הריחוק החברתי נתנו הרבה במה לקווי ייצור אוטומטיים ולעלייה בשימוש ברובוטים בתחום הייצור.

BOTZ, המחזיקה ב-32 חברות, עוקבת אחר המדד INDXX Global Robotics & Artificial Intelligence Thematic Index. המסחר בקרן התחיל בספטמבר 2016, ושווי הנכסים בניהולה הוא 2.75 מיליארד דולר.

מבחינת הקצאה מגזרית, מגזרי התעשייה מובילים בקרן, עם נתח של 43.1%. אחריהם טכנולוגיית המידע (IT) עם 41.2% ובריאות ורפואה (12.2%). עסקים יפניים מהווים 43.1% מההחזקות, ואחריהם חברות בארה"ב (36.1%), בשווייץ (11.9%) ובבריטניה (5.3%). כך המשקיעים מקבלים גם חשיפה משמעותית מחוץ לארה"ב.

עשר המניות המובילות מהוות כ-60% מהנכסים. חמש החברות המובילות של BOTZ הן ענקית השבבים NVIDIA‏ (NASDAQ:NVDA)‏, FANUC‏ (OTC:FANUY), מובילה עולמית מיפן בתחום האוטומציה, Intuitive Surgical‏ (NASDAQ:ISRG), המפחת מערכות כירורגיות בסיוע רובוטי, ABB‏ (NYSE:ABB), המתמקדת בטכנולוגיות אוטומציה, ו-Keyence‏ (OTC:KYCCF), שמפתחת ציוד לאוטומציה במפעלים.

בשנה החולפת, BOTZ עלתה קרוב ל-60%, והגיעה לשיא של כל הזמנים ב-12 בפברואר. במקרה של מימוש רווחים בעסקים המרכיבים את הקרן, המשקיעים לטווח ארוך עשויים לשקול פתיחת פוזיציה, בייחוד אם המחיר יורד מתחת ל-35 דולר.

2. Amplify Transformational Data ETF

  • מחיר נוכחי: $54.48
  • טווח 52 שבועות: ‎$13.04-$54.75
  • תשואת דיבידנד: 1.21%
  • יחס הוצאות: 0.70% לשנה

קרן Amplify לשיתוף נתונים מחולל שינוי (NYSE:BLOK) נותנת חשיפה לעסקים שמפתחים טכנולוגיות בלוקצ'יין או משתמשים בהן. מאז היווסדה בינואר 2018, העלייה בנכסים נטו קרובה למיליארד דולר.
BLOK - גרף שבועי

כשאנו מזכירים את הבלוקצ'יין, קוראים רבים יחשבו כנראה על מטבעות קריפטו, כמו ביטקוין, דוג'קוין, אתריום, או ריפל, המככבים תדיר בכותרות. מטבעות הקריפטו הללו מבוססים על טכנולוגיית בלוקצ'יין, שיש לה יישומים נרחבים חוץ מנכסי מטבעות דיגיטליים.

בלוקצ'יין הוא ספר חשבונות כללי דיגיטלי, שאינו ניתן לשינוי. על המאפיינים של טכנולוגיית הבלוקצ'יין נמנים הביזור, השקיפות והאנונימיות. כשהנתונים נשמרים בשרתים ברחבי העולם, אחרים יכולים לראות את הרשומות האחרונות, בזמן אמת כמעט.

היישום של טכנולוגיות בלוקצ'יין במגזרים שונים, למשל חקלאות, בנקאות, מיחשוב ענן, תשתית דיגיטלית, השכלה, בידור, ביטוח, רפואה, נדל"ן וקמעונאות, הולך וגדל. המספרים האחרונים ממחישים את ההסלמה הזאת:

"ההוצאה העולמית על פתרונות בלוקצ'יין צפויה לגדול מ-1.5 מיליארד בשנת 2018 לסכום משוער של 15.9 מיליארד עד שנת 2023."

BLOK, שמחזיקה ב-54 חברות, היא קרן בניהול פעיל. חמשת ענפי התעשייה המובילים (לפי משקלם) הם תוכנה ושירותים (41.3%), מוצרים ושירותים פיננסיים מגוונים (17.0%), מדיה ובידור (11.3%), קמעונאות (8.6%) ובנקים (6.0%). עשר החברות המוחזקות המובילות מהוות יותר מ-40% מהנכסים. החברות בקרן מגיעות בעיקר מצפון אמריקה (56.8%) ומאסיה-פסיפיק (36.8%).

על השמות המובילים נמנים MicroStrategy‏ (NASDAQ:MSTR), המספקת פלטפורמות תוכנה ארגוניות, בנק להשקעות בנכסים דיגיטליים: Galaxy Digital‏ (TSX:GLXY)‏, Riot Blockchain‏ (NASDAQ:RIOT), שמתמקדת בכריית ביטקוין, Marathon Patent‏ (NASDAQ:MARA), שרוכשת ומהוונת פטנטים וזכויות לפטנטים, ו-Canaan‏ (NASDAQ:CAN), ספקית של פתרונות מיחשוב-על.

בשנה החולפת, עלתה BLOK יותר מ-171%. בדומה ל-BOTZ, גם BLOK הגיעה לנקודת השיא ב-12 בפברואר. קוראים שרוצים להשקיע בעסקים שמשתמשים בטכנולוגיית בלוקצ'יין, בלי התנודתיות היומית שקיימת במטבעות קריפטו, עשויים לשקול להתחיל לעקוב אחר הקרן. ירידה אפשרית לשער של 50 דולר עשויה להציע שולי ביטחון טובים יותר למשקיעים לטווח ארוך.

תגובות אחרונות

טוען את המאמר הבא...
התקינו את האפליקציה שלנו
אזהרת סיכון: מסחר במכשירים פיננסיים ו/או במטבעות קריפטו כרוך בסיכון גבוה להפסד סכום ההשקעה בחלקו או במלואו, ואינו מתאים לכל משקיע. מחירי מטבעות קריפטו מתאפיינים בתנודתיות גבוהה במיוחד וחשופים להשפעה חיצונית כגון אירועים פוליטיים, רגולטוריים או פיננסיים. מסחר על בסיס בטחונות תורם להגדלת הסיכון הפיננסי.
לפני קבלת החלטה לסחור במכשיר פיננסי או במטבע קריפטו, עליך להכיר במלואם את הסיכונים ואת העלויות, הנלווים למסחר בשווקים הפיננסיים, לשקול בזהירות את יעדי ההשקעה, את דרגת הניסיון ואת הנכונות לשאת בסיכונים, ולפנות לייעוץ מקצועי בעת הצורך.
פיוז‘ן מדיה (Fusion Media) מדגישה, שהמידע המוצג באתר אינו בהכרח מדויק או ניתן בזמן אמת. המחירים והנתונים באתר אינם בהכרח מסופקים ע"י בורסות או שווקים, ועשויים להיות מסופקים על-ידי עושי שוק, ולפיכך עשויים להיות בלתי מדויקים ושונים ממחיר השוק בפועל עבור שוק נתון. המשמעות היא, שהמחירים משמשים לאינדיקציה אך אינם מתאימים למטרות מסחר. פיוז‘ן מדיה וכל ספק אחר של נתונים שמוצגים באתר, אינם נושאים כל אחריות בגין נזקים או הפסדים שספגת במסחר או בשל הסתמכותך על המידע באתר.
חל איסור על הפצה, שידור, שינוי, הצגה, רפרודוקציה או אחסון של הנתונים באתר זה או שימוש בהם ללא אישור מפורש בכתב מאת פיוז‘ן מדיה ו/או ספק הנתונים. כל זכויות הקניין הרוחני שמורות לבורסה ו/או לספקים המספקים את הנתונים שבאתר.
פיוז‘ן מדיה עשויה לקבל תגמול ממפרסמים המופיעים באתר, בהתאם לאינטראקציה שלך עם הפרסומות והמפרסמים.
הגרסה האנגלית היא גרסתו הראשית של הסכם זה ותשמש גרסה מכרעת בכל מחלוקת שתתגלע בין הגרסה האנגלית לגרסה העברית.
© 2007-2024 - כל הזכויות שמורות לפיוזן מדיה בע"מ