🟢 השווקים עולים. כל חברי הקהילה שלנו, עם מעל 120 אלף איש, יודעים מה לעשות לגבי זה. עכשיו זה גם בידיים שלך.קבלו 40% הנחה

שלוש מניות מסחר אלקטרוני גלובליות עם שווי שוק קטן, שצפויות להמשיך לעלות

התפרסם 17.02.2021, 15:40
AMZN
-
JD
-
BABA
-
SHOP
-
PYPL
-
IBUY
-
PDD
-
ONLN
-
EBIZ
-
JMIA
-
OZON
-

מניות המסחר האלקטרוני המריאו בחודשים האחרונים, לאור מגפת הקורונה שדחפה צרכנים להאיץ את המעבר לקניות באינטרנט. 

אין זה מפתיע ששלוש מקרנות הנאמנות הסחירות העיקריות במגזר – קרן Amplify לקמעונאות באינטרנט (NASDAQ:IBUY), קרן X למסחר אלקטרוני (NASDAQ:EBIZ) וקרן ProShares לקמעונאות באינטרנט (NYSE:ONLN) – נסחרות כולן קרוב לנקודות שיא של כל הזמנים.  

IBUY, EBIZ, ONLN - גרף יומי

בעוד רוב העניין התרכז בשחקנים עם שווי שוק ענק, כמו אמזון (NASDAQ:AMZN), עליבאבא (NYSE:BABA), שופיפיי (NYSE:SHOP) ופייפאל (NASDAQ:PYPL), שלוש מניות עם שווי שוק קטן עשויות לספק חלק מאפשרויות הצמיחה הטובות ביותר בחודשים הבאים, ובהחלט כדאי לקחת אותן בחשבון לאור שליטתן המתגבשת בשווקים השונים שלהן בענף המסחר האלקטרוני.

1. פינדודו (Pindoudou): פלטפורמה סינית למסחר אלקטרוני

פינדודו משנגחאי (NASDAQ:PDD) מפעילה פלטפורמת מסחר אלקטרוני הצומחת במהירות, שמציעה מגוון רחב של מוצרים במחיר נמוך, מביגוד ואלקטרוניקה ועד לריהוט ולמוצרים לבית ואפילו מצרכים. 

כיום, מדובר בפלטפורמה השלישית בגודלה למסחר אלקטרוני בסין, מבחינת נפח סחורות גולמי, אחרי עליבאבא ו-JD(NASDAQ:JD).

PDD קיימה את ההנפקה הראשונה שלה ביולי 2018. ב-12 החודשים האחרונים, המניה המריאה כמעט 450%, עם המעבר של הצרכנים בסין לקניות באינטרנט עקב מגפת הקורונה.

המניה עלתה לשיא חדש של 212.31 דולר ארה"ב ביום שלישי, לפני שמחירה ננעל בשער 202.81 דולר, מה שנותן לחברת הטכנולוגיה הסינית למסחר אלקטרוני שווי שוק של 245 מיליארד דולר בערך. 

PDD - גרף יומי

PDD נסחרת לפי מכפיל מכירות של 36 בערך, אך למרות הדאגה מהערכות שווי מופרזות, נראה שהיא ערוכה להמשיך ולעלות, לאור מעמדה המתבסס כאחת המפעילות המובילות בסין של מסחר אלקטרוני.

פינדודו – שהביסה את תחזיות ההכנסות והרווחים לרבעון השלישי בתחילת נובמבר – צפויה לדווח על תוצאותיה הפיננסיות לפני פתיחת השוק בארה"ב ביום רביעי, 10 במרץ. להערכת הקונצנזוס, צפוי רווח של 0.02 דולר למניה, שיפור ניכר מהפסד של 0.24 דולר למניה בשנה הקודמת.

ההכנסות צפויות להמריא כמעט 77% בהשוואה של שנה מול שנה, ולהגיע לשיא של כל הזמנים: 2.97 מיליארד דולר, הודות לצמיחה חזקה במספר המשתמשים הפעילים בחודש (MAU) והקונים הפעילים.

המשקיעים ישמחו לכל עדכון על ספירת המשתמשים של פינדודו, כדי לברר אם היא יכולה להמשיך בקצב הצמיחה המהיר. לדברי הפלטפורמה למסחר האלקטרוני, היו לה 643.4 מיליון MAU ו-731 מיליון משתמשים פעילים נכון לסוף הרבעון השלישי, עליות של 50% ו-36% בהתאמה מהתקופה המקבילה אשתקד.

העניין יתרכז גם בנפח הסחורות הגולמי (GMV) בפלטפורמה שלה, שטיפס 73% ברבעון השלישי ל-214.7 מיליון דולר בהשוואה של שנה מול שנה.

2. ג'ומיה (Jumia): שוק האינטרנט המוביל באפריקה 

Jumia Technologies מלאגוס, ניגריה (NYSE:JMIA) היא הפלטפורמה המובילה באפריקה למסחר אלקטרוני, ועוזרת למיליוני צרכנים ומוכרים בכמה מדינות ביבשת להתחבר ולבצע עסקאות במגוון רחב של מוצרים, בכלל זה אופנה, טלפונים חכמים ומצרכים. 

ג'ומיה, חברה שאותה יש המכנים 'אמזון או עליבאבא של אפריקה', מציעה גם שירות לוגיסטיקה, שמאפשר משלוח ומסירה של חבילות מהמוכר לצרכן, ושירות תשלומים, שדרכו מתבצעים התשלומים על עסקאות אינטרנט באקוסיסטם של ג'ומיה.

המניה JMIA הצטרפה לבורסה לניירות ערך של ניו יורק באפריל 2019, ומאז הייתה אחת החברות המובילות במגזר בשנה החולפת. המניה המריאה 950%, הודות לצמיחה חזקה בהוצאות המסחר האלקטרוני באפריקה. 

המניה ננעלה אתמול בשער 61.88 דולר ארה"ב, לא רחוק מנקודת השיא של 69.89 דולר, שאליה הגיעה ב-10 בפברואר, מה שנותן לקמעונאית האלקטרונית שווי שוק של 5.6 מיליארד דולר בערך.

JMIA - גרף יומי

חברת המסחר האלקטרוני, המתמקדת באפריקה, אמורה לדווח על תוצאות הרבעון הרביעי שלה לפני פעמון הפתיחה ביום רביעי, 24 בפברואר. להערכת הקונצנזוס, צפוי הפסד של 0.36 דולר למניה, צמצום מהפסד של 0.79 דולר למניה בשנה הקודמת. 

ההכנסות צפויות להסתכם ב-41.9 מיליון דולר, ירידה מ-49.2 מיליון דולר באותו הרבעון אשתקד, עקב המשך המעבר של החברה מפעילות קמעונאית ישירה לפלטפורמת שוק המתמקדת יותר בצד שלישי.

בטווח הארוך, האסטרטגיה החדשה תעודד עלייה בעמלות שהחברה מרוויחה על מכירות ודמי מילוי הזמנות, והיא צפויה להוביל לשיפורים ניכרים בשורה התחתונה ולהגברה של מעורבות המשתמשים.

מעבר למספרים בשורה העליונה ובשורה התחתונה, צפוי הרבה עניין במספר הלקוחות הפעילים לשנה, שעלה 23% ל-6.7 מיליון בסוף הרבעון השלישי.

ג'ומיה היא שוק האינטרנט המוביל באפריקה, ולמרות הזינוק במחיר המניה שלה, היא עדיין נותנת דרך מצוינת להמר על פריחת המסחר האלקטרוני בשוק האפריקני.

3. אוזון (Ozon): המרוויחה העיקרית מצמיחת המסחר האלקטרוני ברוסיה 

אוזון ממוסקבה (NASDAQ:OZON), שהוקמה בשנת 1998 כחנות ספרים אינטרנטית, הייתה אחת המפעילות הראשונות של מסחר אלקטרוני ברוסיה. מדובר בפלטפורמה השלישית בגודלה במדינה לקמעונאות באינטרנט, ובאחת משש חברות הטכנולוגיה בעלות השווי הגדול ביותר ברוסיה.

פלטפורמת השוק המקוון של החברה מציעה למעלה מ-5 מיליון מוצרים ב-20 קטגוריות מוצרים, בכלל זה ביגוד, מצרכים, מוצרים לבית, צעצועים ואלקטרוניקה.

אוזון הייתה גם קמעונאית האינטרנט הראשונה ברוסיה שהשיקה הלוואות לצרכן על מגוון רכישות באינטרנט, כמו גם כרטיס חיוב ממותג משלה, שמספר הנפקותיו זינק מ-10,000 ב-30 בספטמבר 2019 ל-260,000 באותו התאריך בשנת 2020. 

ענקית המסחר האלקטרוני הונפקה בנאסד"ק בסוף חודש נובמבר במחיר של 30 דולר למניה, לפי הערכת שווי של 6.2 מיליארד דולר. גם היא הרוויחה מצמיחת השיא במכירות בתקופת מגפת הקורונה.

OZON Daily

המניה של אוזון, שעלתה 116% מאז שהתחילה להיסחר לראשונה, ננעלה אמש בשער 65.09 דולר, לא רחוק מנקודת השיא של 68.60 דולר ב-9 בפברואר. ברמות הנוכחיות, יש לה שווי שוק של כ-13.3 מיליארד דולר.

עם מכפיל מכירות סביר של 11, Ozon נותנת למשקיעים הזדמנות מעולה ליהנות משוק המסחר האלקטרוני המחולק והבלתי-מנוצל של רוסיה. 

הצמיחה במכירות הייתה 93% לשנת 2019, ובתשעת החודשים הראשונים של 2020 היא זינקה 70% ל-876.5 מיליון דולר. 

מרשים עוד יותר הוא נפח הסחורות הגולמי (GMV), אשר יותר מהכפיל עצמו, ועלה 142% בהשוואה של שנה מול שנה, עם נהירת הצרכנים ברוסיה לשוק האינטרנט של החברה.

מספר הקונים הפעילים בסוף הרבעון האחרון זינק 138% מהתקופה המקבילה אשתקד, ל-11.4 מיליון. בינתיים, יותר מ-51 מיליון איש הורידו את אפליקציית הקניות של החברה, שנהנתה מ-41 מיליון משתמשים פעילים בחודש ברבעון השלישי.

תגובות אחרונות

טוען את המאמר הבא...
התקינו את האפליקציה שלנו
אזהרת סיכון: מסחר במכשירים פיננסיים ו/או במטבעות קריפטו כרוך בסיכון גבוה להפסד סכום ההשקעה בחלקו או במלואו, ואינו מתאים לכל משקיע. מחירי מטבעות קריפטו מתאפיינים בתנודתיות גבוהה במיוחד וחשופים להשפעה חיצונית כגון אירועים פוליטיים, רגולטוריים או פיננסיים. מסחר על בסיס בטחונות תורם להגדלת הסיכון הפיננסי.
לפני קבלת החלטה לסחור במכשיר פיננסי או במטבע קריפטו, עליך להכיר במלואם את הסיכונים ואת העלויות, הנלווים למסחר בשווקים הפיננסיים, לשקול בזהירות את יעדי ההשקעה, את דרגת הניסיון ואת הנכונות לשאת בסיכונים, ולפנות לייעוץ מקצועי בעת הצורך.
פיוז‘ן מדיה (Fusion Media) מדגישה, שהמידע המוצג באתר אינו בהכרח מדויק או ניתן בזמן אמת. המחירים והנתונים באתר אינם בהכרח מסופקים ע"י בורסות או שווקים, ועשויים להיות מסופקים על-ידי עושי שוק, ולפיכך עשויים להיות בלתי מדויקים ושונים ממחיר השוק בפועל עבור שוק נתון. המשמעות היא, שהמחירים משמשים לאינדיקציה אך אינם מתאימים למטרות מסחר. פיוז‘ן מדיה וכל ספק אחר של נתונים שמוצגים באתר, אינם נושאים כל אחריות בגין נזקים או הפסדים שספגת במסחר או בשל הסתמכותך על המידע באתר.
חל איסור על הפצה, שידור, שינוי, הצגה, רפרודוקציה או אחסון של הנתונים באתר זה או שימוש בהם ללא אישור מפורש בכתב מאת פיוז‘ן מדיה ו/או ספק הנתונים. כל זכויות הקניין הרוחני שמורות לבורסה ו/או לספקים המספקים את הנתונים שבאתר.
פיוז‘ן מדיה עשויה לקבל תגמול ממפרסמים המופיעים באתר, בהתאם לאינטראקציה שלך עם הפרסומות והמפרסמים.
הגרסה האנגלית היא גרסתו הראשית של הסכם זה ותשמש גרסה מכרעת בכל מחלוקת שתתגלע בין הגרסה האנגלית לגרסה העברית.
© 2007-2024 - כל הזכויות שמורות לפיוזן מדיה בע"מ