🟢 השווקים עולים. כל חברי הקהילה שלנו, עם מעל 120 אלף איש, יודעים מה לעשות לגבי זה. עכשיו זה גם בידיים שלך.קבלו 40% הנחה

שתי קרנות לשורי המתכות הבסיסיות, עם התגברות התנופה הכלכלית

התפרסם 01.03.2021, 19:53
UK100
-
ANTO
-
DX
-
HG
-
PA
-
PL
-
CME
-
DBB
-
CPER
-
MAL
-
MZN
-
MPB3
-
NICKEL
-
TIN
-
SGXIOSc1
-
ANFGF
-

מאז פרוץ המגפה לפני שנה, מחירי המתכות הופיעו בכותרות כדבר שבשגרה. המשקיעים מצפים שהכלכלה העולמית תתאושש מהמגפה ומהסגרים שנאכפו בה, מה שכבר מעלה את מחירי המתכות הבסיסיות, לאור העלייה בביקוש הצפוי להן, עם חזרת התעשייה בעולם לתפוקת ייצור מלאה. לכן, המאמר היום ידון בשני מוצרים הנסחרים בבורסה (ETP) שעשויים למשוך קוראים המתעניינים במתכות הבסיסיות.

תחילה, כמה מונחים. בורסת הנגזרות CME(NASDAQ:CME) מגדירה מתכות בסיסיות בתור "מתכות לא ברזליות, בכלל זה נחושת, אלומיניום, עופרת, ניקל, בדיל ואבץ."

מתכות ברזליות הן מתכות עם תכולת ברזל גבוהה. עפרות ברזל, שוק שבו אוסטרליה נמצאת בעמדת שליטה, חשובות לייצור פלדה. פלדות ברזליות נמצאות בשימוש נרחב בתחום ההנדסה.

לעומתן, מתכות שאינן ברזליות לא מכילות ברזל. לכן, המונח "מתכות לא ברזליות" והמונח "מתכות בסיסיות" משמשים לעתים כדי להתייחס לאותו הדבר. אגב, סיקרנו בעבר מתכות נדירות ומתכות יקרות, כגון זהב, כסף, פלטינה ופלדיום.

המדדים האחרונים ממחישים:

"הצמיחה הצפויה בסין בשנת 2021, בשיעור 2 אחוז ומעלה, תעלה את הביקוש העולמי למתכות ואת מחיריהן, בייחוד נחושת."

הבורסה למתכות של לונדון (LME) "היא המרכז העולמי למסחר במתכות תעשייתיות." לפני כעשור, הבורסה של הונג קונג רכשה את LME במחיר של 1.4 מיליארד ליש"ט (או 2.95 מיליארד דולר ארה"ב). למה זה חשוב לתמונה הגדולה של מסחר במתכות?

כיום, סין אחראית לביקוש הגדול ביותר למתכות תעשייתיות. הבעלות על LME נותנת לסין גם בעלות על הבורסה החשובה ביותר למתכות בסיסיות, כמו גם על המחסנים הקשורים.

לסיום, כדאי לציין שהשווקים משתמשים בדולר כאמת המידה לתמחור רוב המתכות הבסיסיות והגולמיות. לכן, ירידה בשער הדולר בדרך כלל מובילה לעלייה במחירי הסחורות הללו. למשקיעים הפוטנציאליים כדאי, אם כן, לשים לב גם למדד הדולר האמריקני. אולם חולשת הדולר, על רקע הכלכלה המדוכאת, יכולה לסבך בקלות את היחס ה"הופכי" הזה. ועם המידע הזה, הנה שתי קרנות להיום.

1. קרן DB Base Metals של Invesco

  • מחיר נוכחי: $18.70
  • טווח 52 שבועות: ‎$11.91-$19.60
  • תשואת דיבידנד: 1.46%
  • יחס הוצאות: 0.84%

קרן DB Base Metals של Invesco (NYSE:DBB) היא קרן סחורות שבנויה על חוזים עתידיים. DBB מאפשרת לשחקנים בשוק להשקיע בחוזים עתידיים על סחורות של אלומיניום, אבץ ונחושת (בכמויות שוות כמעט). חלק מהנכסים שלה מוחזקים גם באג"ח אוצר של ארה"ב.
DBB - גרף שבועי

הקרן מחקה את התשואות של מדד DBIQ Optimum Yield Industrial Metals Index Excess Return. גם DBB וגם המדד עוברים איזון ושערוך כל שנה בחודש נובמבר. מאז היווסדה בינואר 2007, היקף הנכסים שבניהולה הגיע ל-242 מיליון דולר.

ב-12 החודשים החולפים, DBB עלתה 36%. מתחילת השנה (YTD), התשואה שלה היא 8.34%. היא הגיעה לשיא רב-שנתי ב-25 בפברואר, יום אחרי ירידות משמעותיות בשוק המניות הכללי, ובייחוד במניות הטכנולוגיה. המשקיעים שעוקבים אחר ניתוחים טכניים אולי יתעניינו לדעת, שבקרוב תיתכן התנגדות באזור $19.50-$20.00, רמה שלא נראתה מאז אפריל 2018.

אולם בטווח הארוך, הרבה אנליסטים מסכימים, שייתכן שהשעטה השורית עוד בתחילתה. מבחינת משקיעים שמסכימים עם הערכה זו לטווח הארוך, כל ירידה אפשרית במחיר עשויה להיחשב כהזדמנות טובה לקנות את המחיר של DBB.

2. קרן מדד הנחושת של ארצות הברית

  • מחיר נוכחי: $25.10
  • טווח 52 שבועות: ‎$12.87-$26.85
  • יחס הוצאות: 0.80%

קרן מדד הנחושת של ארצות הברית (NYSE:CPER) מחקה תיק החזקות של חוזים עתידיים על נחושת קומקס. הקרן עשויה לכלול גם חוזים מסוג Forward וחוזים מסוג Swap. במילים אחרות, התשואות תלויות במחיר הנחושת, שמושפע מגורמים של היצע וביקוש. בדצמבר 2020 דיברנו על חברת הכרייה אנטופגסטה (LON:ANTO) (OTC:ANFGF), הרשומה במדד FTSE 100, וציינו גם את נתוני הבסיס של מתכת בסיסית זו.CPER - גרף שבועי

CPER עוקבת אחר התשואות של SummerHaven Copper Index Total Return, מדד מבוסס כללים (rules-based), שמאוזן מחדש כל חודש.

CPER התחילה להיסחר בנובמבר 2011, ושווי הנכסים נטו שלה גבוה מ-106 מיליון דולר. לחודש פברואר, החוזים העתידיים לרכיבי מדדי הביצועים היו: נחושת מרץ 21, נחושת מאי 21 ונחושת יולי 21.

בשנה החולפת, הקרן נתנה תשואה הקרובה ל-57%, והיא עלתה 15.5% מתחילת השנה. כמו DBB, היא הגיעה לשיא רב-שנתי ב-25 בפברואר.

הקרן הגיעה לשיא של כל הזמנים בפברואר 2012, מעל 28 דולר. בטווח הקצר, סביר להניח שתהיה התנגדות בין הרמה הנוכחית ל-28 דולר בערך. המשקיעים שרוצים להיחשף לנחושת, בלי להשתמש בחשבון חוזים עתידיים על נחושת, ירצו אולי לשים לב לקרן זו.

תגובות אחרונות

טוען את המאמר הבא...
התקינו את האפליקציה שלנו
אזהרת סיכון: מסחר במכשירים פיננסיים ו/או במטבעות קריפטו כרוך בסיכון גבוה להפסד סכום ההשקעה בחלקו או במלואו, ואינו מתאים לכל משקיע. מחירי מטבעות קריפטו מתאפיינים בתנודתיות גבוהה במיוחד וחשופים להשפעה חיצונית כגון אירועים פוליטיים, רגולטוריים או פיננסיים. מסחר על בסיס בטחונות תורם להגדלת הסיכון הפיננסי.
לפני קבלת החלטה לסחור במכשיר פיננסי או במטבע קריפטו, עליך להכיר במלואם את הסיכונים ואת העלויות, הנלווים למסחר בשווקים הפיננסיים, לשקול בזהירות את יעדי ההשקעה, את דרגת הניסיון ואת הנכונות לשאת בסיכונים, ולפנות לייעוץ מקצועי בעת הצורך.
פיוז‘ן מדיה (Fusion Media) מדגישה, שהמידע המוצג באתר אינו בהכרח מדויק או ניתן בזמן אמת. המחירים והנתונים באתר אינם בהכרח מסופקים ע"י בורסות או שווקים, ועשויים להיות מסופקים על-ידי עושי שוק, ולפיכך עשויים להיות בלתי מדויקים ושונים ממחיר השוק בפועל עבור שוק נתון. המשמעות היא, שהמחירים משמשים לאינדיקציה אך אינם מתאימים למטרות מסחר. פיוז‘ן מדיה וכל ספק אחר של נתונים שמוצגים באתר, אינם נושאים כל אחריות בגין נזקים או הפסדים שספגת במסחר או בשל הסתמכותך על המידע באתר.
חל איסור על הפצה, שידור, שינוי, הצגה, רפרודוקציה או אחסון של הנתונים באתר זה או שימוש בהם ללא אישור מפורש בכתב מאת פיוז‘ן מדיה ו/או ספק הנתונים. כל זכויות הקניין הרוחני שמורות לבורסה ו/או לספקים המספקים את הנתונים שבאתר.
פיוז‘ן מדיה עשויה לקבל תגמול ממפרסמים המופיעים באתר, בהתאם לאינטראקציה שלך עם הפרסומות והמפרסמים.
הגרסה האנגלית היא גרסתו הראשית של הסכם זה ותשמש גרסה מכרעת בכל מחלוקת שתתגלע בין הגרסה האנגלית לגרסה העברית.
© 2007-2024 - כל הזכויות שמורות לפיוזן מדיה בע"מ