🟢 השווקים עולים. כל חברי הקהילה שלנו, עם מעל 120 אלף איש, יודעים מה לעשות לגבי זה. עכשיו זה גם בידיים שלך.קבלו 40% הנחה

סחורות בשבוע הקרוב: הזהב מנסה לפרוץ את שער 1,750 דולר; הנפט יישאר באזור ה-60 דולר

התפרסם 23.03.2021, 14:06
XAU/USD
-
US500
-
DX
-
GC
-
LCO
-
CL
-
US10YT=X
-

הזהב צפוי לעלות מעל לשער היעד של 1,750 דולר ארה"ב, שאותו לא הצליח להשיג בשבוע שעבר, בניסיון לחזור לאזור ה-1,800 דולר, עם עדותם של ג'רום פאואל, יושב ראש הפדרל ריזרב, וג'נט ילן, מזכירת מחלקת האוצר של ארה"ב, בפני הקונגרס, על רקע הזינוק בתשואות האג"ח של ארה"ב.

זהב - גרף יומי

בינתיים, נפט גולמי ארה"ב צפוי להימנע מחזרה אל מתחת לקו ה-60 דולר, שאליו הגיע בשבוע שעבר, כאשר הציפייה לסגרי קורונה נוספים באירופה ממשיכה להזין את החששות בנוגע לביקוש לדלק.

נפט - גרף יומי

פאואל וילן יופיעו בפני ועדת בית הנבחרים לשירותים פיננסיים ביום שלישי ובפני ועדת הסנאט לבנקאות ביום רביעי, כדי לדון בבריאותו של המשק האמריקני ובחשיבותו של העידוד הפיסקלי והמוניטרי להתאוששות מהמגפה.

כמו כן, יותר מחצי תריסר בעלי תפקידים נוספים מהפדרל ריזרב אמורים לשאת דברים השבוע, ביניהם סגן היו"ר ריצ'רד קלרידה, סגן היו"ר רנדל קוורלס, נגידת הפדרל ריזרב לייל בריינרד ונשיא הפדרל ריזרב ג'ון ויליאמס.

האם פאואל או ילן יספקו תובנות על הפחתת ההקלה?

בנוסף לעדות שלהם על הכלכלה, המשקיעים גם מקווים לתובנות שיעזרו להם לדעת לאיזה גובה פאואל וילן מוכנים לתת לתשואות האג"ח לעלות, לפני שיבחרו להפחית את ההקלה (מה שנקרא Tapering). 

התשואות המיוחסות לאג"ח האוצר ל-10 שנים של ארה"ב הגיעו לשיא של 1.707% לאותו יום נכון לשעה חצות (שעון החוף המזרחי), אחרי שהגיעו ביום חמישי לשיא של 13 חודשים, 1.754%.

השווקים הפיננסיים לא מסכימים עם התחזית של הפדרל ריזרב למדיניות המוניטרית, והם מגלמים העלאת שערים ראשונה עוד לפני שהבנק המרכזי מצפה לכך. זאת על רקע החשש להתאוששות בלתי-מבוקרת של המשק שנפגע מהמגפה, עם תחילת ההשפעה של חבילת העידוד הכלכלי בסך 1.9 טריליון דולר, שממשל ביידן העביר.

"יכול להיות שזה יחזור ל-1.50(%)," אמר ג'ים ביאנקו מ-Bianco Research said ב-CNBC, על אג"ח האוצר ל-10 שנים. "אבל הייתי מפרש את זה רק כהפסקה בעלייה לתשואות גבוהות יותר בטווח הארוך."

תשואות האג"ח זינקו עקב הטיעון שההתאוששות הכלכלית בחודשים הקרובים עשויה לחרוג מציפיות הפדרל ריזרב, מה שיוביל לאינפלציה שתצא משליטה, כאשר הבנק המרכזי מתעקש לשמור על שערי ריבית כמעט אפסיים.

הדולר, שבדרך כלל יורד בסביבה של חשש גובר מאינפלציה, עלה גם הוא, על סמך אותו היגיון של התאוששות כלכלית בלתי-מבוקרת. חשיבותו של הדולר בתור מטבע עתודה חיזקה את מעמדו כחוף מבטחים, מה שמוביל לעלייה בפוזיציות לונג על הדולר. ביום שני, מדד הדולר, שמשווה אותו לשישה מטבעות חשובים, היה 91.98, קרוב לרמה החשובה של 92.

הזינוק בדולר ובתשואות האג"ח מאוד פגע בזהב, וגרם למתכת הצהובה לאבד 17% משיא של כמעט 2,100 דולר, שאליו הגיעה בחודש אוגוסט. בשעה חצות (שעון החוף המזרחי) ביום שני, החוזים העתידים של זהב COMEX בניו יורק נותרו, כמעט ללא שינוי, בשער של 1,741.65 דולר, אחרי התאוששות משפל של 1,731.55 ליום המסחר.

זה כבר עשורים שאנשים ממליצים על הזהב בתור מאגר הערך הטוב ביותר, בכל פעם שהם חוששים מאינפלציה. אולם בחודשים האחרונים, הייתה מניעה מכוונת של הפיכת הזהב לנכס המועדף על משקיעים, כאשר בנקים בוול סטריט, קרנות גידור וגורמים נוספים פתחו פוזיציות שורט על המתכת, תוך דחיפה של תשואות האג"ח בארה"ב והדולר, במקום הזהב.

כל איתות מצד הפדרל ריזרב לכך שיגביר את קניית האג"ח בחודשים הקרובים עשוי להיות בדיוק הגורם שירסן את התשואות ויעורר ראלי בזהב. 

אולם במסיבת העיתונאים החודשית שלו ביום רביעי, פאואל סירב לספק שום רמז לכך שהבנק המרכזי יוסיף לרכישות האג"ח שלו.

הזהב ירכז יותר עניין אם מדד S&P ייחלש

לדברי פאואל, בהמשך השנה, שיעור האבטלה צפוי לרדת מזה של אוקטובר, 6.2%, ואילו האינפלציה תגדל 2.4%, עם צפי לצמיחה כוללת של 6.5% בתמ"ג עם התאוששות הכלכלה משנה של מגפה. 

לכן, לדבריו, צריך לחכות ולראות אם יש צורך בשינויים נוספים במדיניות הפדרל ריזרב.

"בחודשים הקרובים יהיה קשה לזהות אילו זרזים עיקריים ישפיעו על המשקיעים במטילי זהב," לדברי אד מויה, אנליסט בחברה הניו יורקית OANDA." וול סטריט תמשיך להתמקד בגל המכירות בשוק האג"ח ובסלידה לאחרונה ממניות הטכנולוגיה."  

לדברי מויה, הזהב מתחיל לזכות בעניין מסוים מצד המשקיעים, משום שהעלייה בתשואות אג"ח האוצר תוביל בסופו של דבר לפעולות-נגד מצד הפדרל ריזרב.

"מדד S&P 500 לא יצליח לטפס גבוה יותר אם מניות הטכנולוגיה הענקיות לא יחזרו לעניינים, וכל היסוס בפעילות המסחר הזאת אמורה לעורר זרימה מסוימת אל חוף המבטחים של הזהב."

הזהב נמצא כעת בעמדה טובה יותר, אחרי עלייה של 0.7% מתחילת החודש, לאחר ירידה של 9% בינואר-פברואר. אבל כדי שיחזור ל-1,800 דולר ומעבר לכך, גם צריך לחכות ולראות מה יעשו הפדרל ריזרב ו-S&P.

הנפט מנסה למצוא תחתית אחרי צניחה שבועית

במקרה של הנפט, נפט West Texas Intermediate הנסחר בניו יורק, שמשמש כמדד ייחוס לנפט גולמי ארה"ב, נסחר בשער של 61.22 דולר לחבית בשעה חצות (שעון החוף המזרחי), אחרי ירידה של 22 סנט או 0.4%. 

נפט ברנט, הנסחר בלונדון, שהוא מדד הייחוס העולמי לנפט, נסחר בשער של 64.25 דולר, אחרי ירידה של 28 סנט או 0.4%.

מחירי הנפט הגולמי ירדו 7% בשבוע שעבר, הירידה המשמעותית הראשונה אחרי עליות של חמישה חודשים בלי שום עצירות כמעט. לעליות תרמו הקטנת התפוקה של מדינות אופ"ק, ההבטחה לפתיחת המשק מחדש אחרי הסגרים של הקורונה ותכנית הסיוע העצומה בארה"ב עקב המגפה.

באותה תקופה הייתה התעלמות כמעט מוחלטת מהביקוש האנמי לדלק מטוסים ולדלקי תחבורה אחרים, משום שהמגפה המשיכה לדכא מאוד את ענף הנסיעות הבינלאומיות. גם ההתמודדות המתמשכת של אירופה עם התפרצויות קורונה חדשות, קצב החיסונים הנמוך להדאיג שלה והסגרים החדשים בכל הגוש לא זכו להתייחסות רצינית במיוחד.

אולם ביום חמישי, החששות האלה התגברו לכדי משבר, שאותו החריפו תשואות השיא ל-13 חודשים של אג"ח האוצר בארה"ב והזינוק של מדד הדולר ל-92 כמעט. נפט מסוג טקסס מתוק (WTI) צנח ל-58.20 דולר, ואילו נפט ברנט נפל ל-61.45 דולר, שניהם בשפל של חמישה שבועות.

ביום חמישי, גרמניה הודיעה שהיא מתכננת להאריך את הסגרים, שנועדו להכיל את ההדבקות בקורונה, בחודש חמישי, אחרי שמספר המקרים החדשים חרג מהרמות שלדברי הרשויות יובילו לעומס-יתר בבתי החולים.

לדברי סטפן אינס, אסטרטג בכיר לשווקים העולמיים ב-Axi, כפי שצוטט ברויטרס:

"המציאות היא שאנחנו עדיין רחוקים מאוד מהתאוששות מלאה של הביקוש, והתמיכה העיקרית בשוק הנפט מגיעה מרמות השיא של הורדת תפוקת הייצור." 

בנוסף, קודחי נפט בארה"ב מתחילים לנצל את הזינוק המוקדם במחירים, עקב האופטימיות לגבי התאוששות הביקוש, והוסיפו הכי הרבה אסדות לקידוח נפט מאז חודש ינואר, בשבוע שהסתיים ביום שישי.

מניין אסדות הקידוח בארה"ב, שהוא אינדיקטור מוקדם לייצור בעתיד, עלה בשבוע שעבר בתשע ל-318, הגבוה ביותר מאז חודש אפריל, לדברי חברת שירותי האנרגיה Baker Hughes, בדוח שפרסמה ביום שישי. 

מניין אסדות הקידוח עלה בשבעת החודשים האחרונים, והוא גבוה ב-70% כמעט משפל שיא של 244 באוגוסט.

שבוע מלא בנתונים לנפט ולזהב

כמו כן, גם מחירי הנפט וגם מחירי הזהב עשויים להגיב לשפע של נתונים שאמורים להתפרסם השבוע בארה"ב. בכלל זה הזמנות מוצרים ברי קיימא והדוחות על הכנסה פרטית והוצאות אישיות, בנוסף לנתונים על מכירות בתים חדשים וקיימים.

נתוני הדיור, כמו גם המספרים על הכנסה פרטית והוצאות אישיות, בכלל זה מדד המחירים של ההוצאה לצריכה פרטית בארה"ב, אמת המידה המועדפת על הפדרל ריזרב לאינפלציה, צפויים להפגין חולשה, עקב השפעתן של סופות החורף הקשות על הפעילות הכלכלית בחודש פברואר. עם זאת, כלכלנים צופים שהשפל יהיה קצר.

ארה"ב אמורה גם לפרסם את התיקון האחרון לתמ"ג לרבעון הרביעי של שנת 2020, שלאחרונה דווח לו שיעור שנתי של 4.1%.

תגובות אחרונות

טוען את המאמר הבא...
התקינו את האפליקציה שלנו
אזהרת סיכון: מסחר במכשירים פיננסיים ו/או במטבעות קריפטו כרוך בסיכון גבוה להפסד סכום ההשקעה בחלקו או במלואו, ואינו מתאים לכל משקיע. מחירי מטבעות קריפטו מתאפיינים בתנודתיות גבוהה במיוחד וחשופים להשפעה חיצונית כגון אירועים פוליטיים, רגולטוריים או פיננסיים. מסחר על בסיס בטחונות תורם להגדלת הסיכון הפיננסי.
לפני קבלת החלטה לסחור במכשיר פיננסי או במטבע קריפטו, עליך להכיר במלואם את הסיכונים ואת העלויות, הנלווים למסחר בשווקים הפיננסיים, לשקול בזהירות את יעדי ההשקעה, את דרגת הניסיון ואת הנכונות לשאת בסיכונים, ולפנות לייעוץ מקצועי בעת הצורך.
פיוז‘ן מדיה (Fusion Media) מדגישה, שהמידע המוצג באתר אינו בהכרח מדויק או ניתן בזמן אמת. המחירים והנתונים באתר אינם בהכרח מסופקים ע"י בורסות או שווקים, ועשויים להיות מסופקים על-ידי עושי שוק, ולפיכך עשויים להיות בלתי מדויקים ושונים ממחיר השוק בפועל עבור שוק נתון. המשמעות היא, שהמחירים משמשים לאינדיקציה אך אינם מתאימים למטרות מסחר. פיוז‘ן מדיה וכל ספק אחר של נתונים שמוצגים באתר, אינם נושאים כל אחריות בגין נזקים או הפסדים שספגת במסחר או בשל הסתמכותך על המידע באתר.
חל איסור על הפצה, שידור, שינוי, הצגה, רפרודוקציה או אחסון של הנתונים באתר זה או שימוש בהם ללא אישור מפורש בכתב מאת פיוז‘ן מדיה ו/או ספק הנתונים. כל זכויות הקניין הרוחני שמורות לבורסה ו/או לספקים המספקים את הנתונים שבאתר.
פיוז‘ן מדיה עשויה לקבל תגמול ממפרסמים המופיעים באתר, בהתאם לאינטראקציה שלך עם הפרסומות והמפרסמים.
הגרסה האנגלית היא גרסתו הראשית של הסכם זה ותשמש גרסה מכרעת בכל מחלוקת שתתגלע בין הגרסה האנגלית לגרסה העברית.
© 2007-2024 - כל הזכויות שמורות לפיוזן מדיה בע"מ