🟢 השווקים עולים. כל חברי הקהילה שלנו, עם מעל 120 אלף איש, יודעים מה לעשות לגבי זה. עכשיו זה גם בידיים שלך.קבלו 40% הנחה

קרנות ARK של קאת'י ווד: קרנות סל שכדאי לשים לב אליהן

התפרסם 26.03.2021, 11:26
MSFT
-
HPQ
-
TSLA
-
XONE
-
DASTY
-
SHOP
-
TDOC
-
ARKG
-
ARKQ
-
ARKK
-
ARKW
-
SQ
-
GBTC_OLD
-
PRNT
-
SAUHY
-
IZRL
-
BTC/USD
-
ARKF
-

קרנות הסל (ETF) בהנהגתה של קאת'י ווד, המנכ"לית וסמנכ"לית ההשקעות של ARK Investment Management, זוכות עכשיו להרבה התייחסות, הודות לביצועים המדהימים שלהן בשנה החולפת. כיום, לחברה יש חמש קרנות בניהול פעיל ושתי קרנות מדד. כל אחת מהן מתמקדת בנושא מסוים, שצפוי למלא תפקיד בסיפור הצמיחה של שוק המניות בעשור החדש.

לאחרונה סיקרנו כמה מהקרנות האלה, למשל:

  • קרן ARK Autonomous Technology & Robotics (NYSE:ARKQ) – שעלתה 165% ב-12 חודשים, ו-8% מתחילת השנה (YTD);
  • קרן ARK Fintech Innovation (NYSE:ARKF) – שעלתה 161% ב-12 חודשים, ו-3% מתחילת השנה;
  • קרן ARK Genomic Revolution (NYSE:ARKG) – שעלתה 193% ב-12 חודשים, אך ירדה 6% מתחילת השנה;
  • קרן ARK Innovation (NYSE:ARKK) – שעלתה 183% ב-12 חודשים, אך ירדה 4% מתחילת השנה;
  • קרן ARK לטכנולוגיה ישראלית חדשנית (Israel Innovative Technology) (NYSE:IZRL) – שעלתה 88% ב-12 חודשים ו-7% מתחילת השנה (וסוקרה כאן).

במבט מקרוב, ברור שפועל על הקרנות האלה לחץ בימים הקרובים, שעשוי לתת למשקיעים לטווח הארוך נקודות כניסה טובות יותר. להערכתנו, סביר שהרבה מהמניות המוחזקות בחמש הקרנות האלה יגיעו לשיאים חדשים ברבעונים הקרובים.

אולם אנו מתקרבים לעוד עונה של דוחות הכנסות, והרבה מיקירות וול סטריט צפויות לגלות תנודתיות. לכן, ייתכן מימוש רווחים נוסף במניות האלה.

היום נדבר על שתי הקרנות הנותרות בקבוצה, שאותן טרם סיקרנו.

1. הקרן ARK Next Generation Internet

  • מחיר נוכחי: $142.59
  • טווח 52 שבועות: ‎$47.59-$191.13
  • יחס הוצאות: 0.79% לשנה

הקרן ARK Next Generation Internet (NYSE:ARKW), שהיא קרן בניהול פעיל, משקיעה בחברות גלובליות הצפויות להוביל את הדור הבא באינטרנט. מניות אלה, עם פוטנציאל לחדשנות ולשיבוש, מתמקדות בבינה מלאכותית (AI), באינטרנט של הדברים (IoT), במעבר אל הענן, בניתוח נתוני עתק (ביג דאטה), בבלוקצ'יין, במטבעות קריפטו, במסחר אלקטרוני ובפלטפורמות חברתיות.

ARKW - גרף שבועי

ARKW, המשקיעה כיום ב-52 חברות, התחילה להיסחר בספטמבר 2014. עשר המניות המובילות מהוות יותר מ-40% מהנכסים נטו, בהיקף של כמעט 5.3 מיליארד דולר ארה"ב.

טסלה (NASDAQ:TSLA) מובילה מבחינת המשקל שלה, עם 10.62%. אחריה מגיעות סקוור (NYSE:SQ), קרן להשקעה בביטקוין (OTC:GBTC)‏, Teladoc Health (NYSE:TDOC) ושופיפיי (NYSE:SHOP).

מתחילת שנת 2021, התשואה של ARKW הייתה כ-1%. אולם ב-12 החודשים החולפים, היא עלתה כ-185%, והגיעה לשיא חדש באמצע פברואר. לקוראים שגם מתייחסים לגרפים טכניים, בשבועות הקרובים תיתכן ירידה לשער 135 דולר. אולם כל ירידה כזו תשפר את שולי הביטחון למשקיעים לטווח הארוך.

השנה החולפת הראתה ששינויים עקב חדשנות משבשת מתחוללים מהר בחיי היום-יום שלנו, ולקרן הזאת יש סיכוי טוב ללכוד את הצמיחה במגוון נרחב של מניות, שעשויות להמשיך ולמלא תפקיד באותה מהפכה.

2. קרן 3D Printing

  • מחיר נוכחי: $36.69
  • טווח 52 שבועות: ‎$15.22-$50.37
  • יחס הוצאות: 0.66% לשנה

קרן 3D Printing (NYSE:PRNT) משקיעה בחברות בעולם שמעורבות בענף ההדפסה התלת-ממדית. המוצרים או השירותים שהחברות האלה מציעות כוללים חומרה, תוכנה וסריקה בתחום התלת-ממד, כמו גם מרכזי הדפסה.

PRNT - גרף שבועי

המדדים האחרונים ממחישים:

"בשנת 2019, הגודל המוערך של שוק ההדפסה התלת-ממדית היה כ-11.58 מיליארד דולר, והוא צפוי לעלות בצמיחה שנתית ממוצעת (CAGR) של 14% משנת 2020 עד 2027. בעולם, נשלחו בשנת 2018 1.42 מיליון יחידות של מדפסות תלת-ממדיות, והמספר הזה צפוי להגיע ל-8.04 מיליון יחידות עד שנת 2027."

PRNT, שמחזיקה כיום ב-49 חברות, מחקה את התשואות של מדד Total 3D-Printing. הקרן התחילה להיסחר ביולי 2016, והנכסים שבניהולה מסתכמים ב-132 מיליון דולר, כלומר היא קטנה בהרבה מ-ARKW.

כמחצית מהנכסים מושקעת בעשר המניות המובילות. על השמות המובילים נמנים אקס-וואן‏ (NASDAQ:XONE)‏, היולט-פקארד (NYSE:HPQ), שטראומן (OTC:SAUHY), מיקרוסופט (NASDAQ:MSFT) ודאסו סיסטמס (OTC:DASTY).

מתחילת השנה, הקרן עלתה 19%, וב-52 השבועות האחרונים נתנה תשואה של 138%. בתחילת פברואר, PRNT הגיעה לשיא חדש של 50.37 דולר.

מבחינת המשך מימוש הרווחים, סביר להניח שהקרן תמצא תמיכה באזור 35 דולר. משקיעים אפשריים עשויים לפרש כל ירידה נוספת כהזדמנות טובה להשקיע ב-PRNT. להערכתנו, הדפסה תלת-ממדית תמלא תפקיד חיוני יותר ויותר במגוון ענפים שונים, כמו התעופה והחלל, הרכב, הבנייה, האנרגיה והרפואה.

תגובות אחרונות

טוען את המאמר הבא...
התקינו את האפליקציה שלנו
אזהרת סיכון: מסחר במכשירים פיננסיים ו/או במטבעות קריפטו כרוך בסיכון גבוה להפסד סכום ההשקעה בחלקו או במלואו, ואינו מתאים לכל משקיע. מחירי מטבעות קריפטו מתאפיינים בתנודתיות גבוהה במיוחד וחשופים להשפעה חיצונית כגון אירועים פוליטיים, רגולטוריים או פיננסיים. מסחר על בסיס בטחונות תורם להגדלת הסיכון הפיננסי.
לפני קבלת החלטה לסחור במכשיר פיננסי או במטבע קריפטו, עליך להכיר במלואם את הסיכונים ואת העלויות, הנלווים למסחר בשווקים הפיננסיים, לשקול בזהירות את יעדי ההשקעה, את דרגת הניסיון ואת הנכונות לשאת בסיכונים, ולפנות לייעוץ מקצועי בעת הצורך.
פיוז‘ן מדיה (Fusion Media) מדגישה, שהמידע המוצג באתר אינו בהכרח מדויק או ניתן בזמן אמת. המחירים והנתונים באתר אינם בהכרח מסופקים ע"י בורסות או שווקים, ועשויים להיות מסופקים על-ידי עושי שוק, ולפיכך עשויים להיות בלתי מדויקים ושונים ממחיר השוק בפועל עבור שוק נתון. המשמעות היא, שהמחירים משמשים לאינדיקציה אך אינם מתאימים למטרות מסחר. פיוז‘ן מדיה וכל ספק אחר של נתונים שמוצגים באתר, אינם נושאים כל אחריות בגין נזקים או הפסדים שספגת במסחר או בשל הסתמכותך על המידע באתר.
חל איסור על הפצה, שידור, שינוי, הצגה, רפרודוקציה או אחסון של הנתונים באתר זה או שימוש בהם ללא אישור מפורש בכתב מאת פיוז‘ן מדיה ו/או ספק הנתונים. כל זכויות הקניין הרוחני שמורות לבורסה ו/או לספקים המספקים את הנתונים שבאתר.
פיוז‘ן מדיה עשויה לקבל תגמול ממפרסמים המופיעים באתר, בהתאם לאינטראקציה שלך עם הפרסומות והמפרסמים.
הגרסה האנגלית היא גרסתו הראשית של הסכם זה ותשמש גרסה מכרעת בכל מחלוקת שתתגלע בין הגרסה האנגלית לגרסה העברית.
© 2007-2024 - כל הזכויות שמורות לפיוזן מדיה בע"מ