🟢 השווקים עולים. כל חברי הקהילה שלנו, עם מעל 120 אלף איש, יודעים מה לעשות לגבי זה. עכשיו זה גם בידיים שלך.קבלו 40% הנחה

השבוע: אירועים של הבנקים המרכזיים שעשויים לעניין את המשקיעים

התפרסם 06.04.2021, 12:44
עודכן 09.07.2023, 13:31
EUR/USD
-
GBP/USD
-
AUD/USD
-
USD/CAD
-
DX
-

שבוע המסחר המלא בחודש אפריל התחיל בשקט, עם סגירתם של שווקים רבים לרגל חג הפסחא ביום שני. רק בתחילת יום המסחר בניו יורק הדולר האמריקני התחיל לזוז. למרות {{ecl-227||דוח התעסוקה}} החזק ביום שישי, הפרסום אתמול של {{ecl-176||מדד ISM טוב מהצפוי במגזר הלא-יצרני}} והעלייה בתשואות האג"ח, הדולר ירד בהשוואה לכל המטבעות הגדולים. בהרבה מובנים מדובר בהמשך של יום שישי, שבו ראינו תגובה פושרת לנתונים הבריאים ביותר על שוק התעסוקה.

יש כמה סיבות לכך שהדולר פתח את השבוע בירידות, החל במימוש רווחים ועלייה כללית בנכסים בסיכון גבוה ועד לחששות מ{{ecl-733||אינפלציה}}. ואולם אם החששות מאינפלציה היו ממשיים, המניות היו נסחרות בשערים הרבה יותר נמוכים. אם כך, לאור כל הסיבות האלה, אנו מעריכים שהנסיגה בשער הדולר לא תימשך הרבה זמן.

מרץ היה חודש מצוין לדולר, ומימוש רווחים אחרי מהלך חזק כזה אינו תופעה חריגה. הפדרל ריזרב ציין שהעלאת הריבית הראשונה תהיה בשנת 2023, אבל החוזים העתידיים על שערי הריבית מגלמים הידוק מוניטרי בשנת 2022. {{ecl-108||פרוטוקול}} הפדרל ריזרב השבוע מסוגל לחזק מאוד או להחליש מאוד את ההשקפה הזו. מדובר בדיווח הכלכלי החשוב היחיד בארה"ב, מלבד נתוני מדד ה-ISM, שיש לו מספיק כוח כדי להזיז את השוק.

בישיבה הקודמת של הפדרל ריזרב, נמסר מהבנק ששערי הריבית יישארו ללא שינוי עד שנת 2023, אך ימים ספורים לאחר מכן, נמסר שיחס המינוף המשלים עבור הבנקים, שנתן יותר גמישות בתקופת המגפה, יפוג בסוף חודש מרץ. השוק מאמין שהפדרל ריזרב פחות יוֹני בגישתו, והוא מצפה לפרוטוקול שיאשר זאת.

פגישת המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי של אוסטרליה הוא אחד מאירועי הסיכון הכי חשובים השבוע, והדולר האוסטרלי הפגין ביצועים מעולים לפני הפגישה. ביום שני, הביצועים שלו היו טובים יותר משל כל מטבע אחר. הציפייה הכללית הייתה שהבנק יחליט {{ecl-171||להשאיר את מדיניות הריבית ללא שינוי}}, מה שאכן קרה. {{ecl-94||העלייה במספר המועסקים}} הייתה חזקה מאוד בחודש שעבר, {{ecl-22||אישורי הבנייה}} זינקו, הפעילות ב{{ecl-1838||מגזר הייצור}} בתאוצה, והמניות סיימו זה עתה את החודש הטוב ביותר שלהן זה ארבעה חודשים.

לבנק המרכזי של אוסטרליה יש הרבה סיבות לאופטימיות, אבל סביר להניח שהוא ישמור על נימה זהירה, על רקע ההפצה האיטית של החיסונים באוסטרליה ובאירופה. לפי פרוטוקול הפגישה בחודש מרץ, לא צפויות העלאות ריבית עד ששיעור הצמיחה בשכר יגיע ל-3%, מה שלא צפוי לקרות לפני שנת 2024. האופטימיות מהבנק המרכזי של אוסטרליה עשויה לגרום לשער החליפין של הדולר האוסטרלי/דולר ארה"ב לעלות מעל 77 סנט.

בהמשך השבוע תתקיים פגישת הבנק של קנדה, וכמו הדולר האוסטרלי, הלוני מפגין ביצועים חזקים לקראת {{ecl-166||החלטת הריבית}}. יש האומרים שהבנק המרכזי עשוי לרסן את רכישות הנכסים, אבל אנו לא צופים שום שינוי מהבנק של קנדה. {{ecl-95||העלייה במספר המועסקים}} הייתה חזקה ביותר בחודש פברואר, ועם ההתקדמות המהירה בהפצת החיסונים בארה"ב, תחושת האמון בקנדה משתפרת. אולם בקנדה עצמה, הפצת החיסונים מתקדמת לאט, ורק בסוף השבוע האחרון, שני האזורים עם האוכלוסיות הכי גדולות, אונטריו וקוויבק, החמירו את ההגבלות, על רקע העלייה במקרי ההדבקה, שלה תורמים הווריאנטים המידבקים יותר.

גם האירו והלירה שטרלינג עלו בחדות, אבל השווקים בבריטניה ובגרמניה היו סגורים אתמול, והמהלך נבע לחלוטין מהחולשה בדולר ארה"ב ומההתאוששות במטבעות שהיו במכירת יתר. העתיד הצפוי לבריטניה הרבה יותר בהיר מזה של גוש האירו. בניגוד לגוש האירו, יש הקלה של ההגבלות בבריטניה. בגרמניה, מתגברת הקריאה למדיניות כלל-לאומית בנוגע להגבלות הקורונה. מכל אלה עולה שהלירה שטרלינג תמשיך לעקוף את ביצועי האירו, ובשלב מסוים, המוכרים צפויים לחזור גם לאירו/דולר ארה"ב.

תגובות אחרונות

טוען את המאמר הבא...
התקינו את האפליקציה שלנו
אזהרת סיכון: מסחר במכשירים פיננסיים ו/או במטבעות קריפטו כרוך בסיכון גבוה להפסד סכום ההשקעה בחלקו או במלואו, ואינו מתאים לכל משקיע. מחירי מטבעות קריפטו מתאפיינים בתנודתיות גבוהה במיוחד וחשופים להשפעה חיצונית כגון אירועים פוליטיים, רגולטוריים או פיננסיים. מסחר על בסיס בטחונות תורם להגדלת הסיכון הפיננסי.
לפני קבלת החלטה לסחור במכשיר פיננסי או במטבע קריפטו, עליך להכיר במלואם את הסיכונים ואת העלויות, הנלווים למסחר בשווקים הפיננסיים, לשקול בזהירות את יעדי ההשקעה, את דרגת הניסיון ואת הנכונות לשאת בסיכונים, ולפנות לייעוץ מקצועי בעת הצורך.
פיוז‘ן מדיה (Fusion Media) מדגישה, שהמידע המוצג באתר אינו בהכרח מדויק או ניתן בזמן אמת. המחירים והנתונים באתר אינם בהכרח מסופקים ע"י בורסות או שווקים, ועשויים להיות מסופקים על-ידי עושי שוק, ולפיכך עשויים להיות בלתי מדויקים ושונים ממחיר השוק בפועל עבור שוק נתון. המשמעות היא, שהמחירים משמשים לאינדיקציה אך אינם מתאימים למטרות מסחר. פיוז‘ן מדיה וכל ספק אחר של נתונים שמוצגים באתר, אינם נושאים כל אחריות בגין נזקים או הפסדים שספגת במסחר או בשל הסתמכותך על המידע באתר.
חל איסור על הפצה, שידור, שינוי, הצגה, רפרודוקציה או אחסון של הנתונים באתר זה או שימוש בהם ללא אישור מפורש בכתב מאת פיוז‘ן מדיה ו/או ספק הנתונים. כל זכויות הקניין הרוחני שמורות לבורסה ו/או לספקים המספקים את הנתונים שבאתר.
פיוז‘ן מדיה עשויה לקבל תגמול ממפרסמים המופיעים באתר, בהתאם לאינטראקציה שלך עם הפרסומות והמפרסמים.
הגרסה האנגלית היא גרסתו הראשית של הסכם זה ותשמש גרסה מכרעת בכל מחלוקת שתתגלע בין הגרסה האנגלית לגרסה העברית.
© 2007-2024 - כל הזכויות שמורות לפיוזן מדיה בע"מ