🟢 השווקים עולים. כל חברי הקהילה שלנו, עם מעל 120 אלף איש, יודעים מה לעשות לגבי זה. עכשיו זה גם בידיים שלך.קבלו 40% הנחה

התגברות שנאת הסיכון מורגשת גם בשוק המט"ח | סקירה שבועית

התפרסם 20.06.2021, 16:07
EUR/USD
-
GBP/USD
-
USD/JPY
-
DJI
-
US10YT=X
-
DXY
-

גל המכירות של מטבעות ומניות נמשך ביום שישי האחרון, עם התגברות שנאת הסיכון בשווקים הפיננסיים. מדד הדאו ג'ונס איבד יותר מ-400 נקודות זה היום העשירי ברציפות. ביום שישי נרשמה הירידה היומית הכי גדולה מאז פברואר השנה.

השוק שמע בבירור את הפדרל ריזרב בשבוע שעבר, ומתכונן לירידה בלתי נמנעת ברכישות הנכסים הפיננסיים. המניות נמכרות משום שבאופן כללי, לירידה בכמות האג"ח שהבנק המרכזי רוכש יש השפעה שלילית על מחירי האג"ח והשפעה חיובית על תשואותיהן. עלייה בתשואות האג"ח מובילה לעלייה בעלויות ההלוואה, שעלולה לפגוע בשורה התחתונה של עסקים בארה"ב.

מעניין לציין שלמרות ההשלכות המקובלות של דיבורים על הפחתה ברכישות האג"ח, תשואות אג"ח האוצר של ארה"ב לא הוסיפו לעלות מאז העליות ביום רביעי. למעשה, תשואות האג"ח ל-10 שנים נמוכות כעת משהיו לפני ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב. לאור עליית המניות השנה, המשך המכירות בשוקי ההון לא מפתיע. אבל אם התשואות יוסיפו ליפול, המניות עשויות להתייצב, כשהמשקיעים ירגישו פחות מאוימים מעליית שיעורי הריבית.

ההודעה של ועדת השוק הפתוח בשבוע שעבר עוררה מהלכים גדולים בשווקים הפיננסיים, שעשויים להוביל להמשך משמעותי יותר של התהליך. בעבר הרבינו להזהיר שהתיקונים במטבעות ובמניות הם בדרך כלל מהירים ועמוקים יותר מאשר העליות.

התקופה השקטה לקראת ישיבת הפדרל ריזרב הסתיימה, ובשבוע הקרוב אנו אמורים לשמוע מקובעי מדיניות נוספים בארה"ב. בריאיון ל-CNBC אמר נשיא הפדרל ריזרב של סנט לואיס, ג'יימס בולארד, שהתפנית הניצית של הפדרל ריזרב "טבעית", ושהוא "נוטה" לתמוך בסיום הרכישות של ניירות ערך מגובי-משכנתא, לאור "הפריחה בשוק הדיור".

אם קובעי מדיניות נוספים בארה"ב יביעו בשבוע הקרוב השקפות דומות, תשואות אג"ח האוצר עשויות להוסיף לעלות, ולהמשיך את גל המכירות במניות ואת העלייה בשער הדולר האמריקאי.

ביום שישי האחרון, הדולר עלה בהשוואה לכל המטבעות החשובים, למעט הין היפני. את המהלך הזה אי-אפשר לייחס להחלטת הבנק היפני ביום חמישי להותיר את המדיניות המוניטרית ללא שינוי, שהייתה ההחלטה הצפויה. במקום זאת, גל המכירות של הדולר/ין עולה בקנה אחד עם סלידה מסיכון. מצב המטבעות הצולבים מול הין היפני היה קשה במיוחד בשבוע האחרון, וסביר לצפות לירידות נוספות.

לוח השנה הכלכלי של ארה"ב אינו עמוס במיוחד, והשבוע אמורים להתפרסם רק הנתונים על מכירות בתים, הכנסה אישית והוצאה אישית. מבחינתו של הדולר האמריקאי, את הדגש העיקרי יקבל נאום הפדרל ריזרב, המהלכים בשוק המניות והתיאבון לסיכון.

ביצועי הלירה שטרלינג היו מהגרועים בשוק בשבוע החולף. במהלך השבוע הגיעו הרבה נתונים מבריטניה, וגם אם דוחות מסוימים הפתיעו לטובה, אחרים, כמו הנתונים ביום שישי על המכירות הקמעונאיות, אכזבו. הכלכלנים ציפו שהוצאות הצרכן יוסיפו ויעלו 1.6% בחודש מאי, אבל המכירות הקמעונאיות בבריטניה ירדו 1.4%. למעט כלי רכב, הביקוש ירד 2.1%, בירידה ראשונה זה ארבעה חודשים.

הפרטים לא היו קודרים כמו הכותרת של הדוח, משום שהדוח מעיד על תפנית בהוצאות מחנויות למסעדות. בכל זאת, העובדה לא מנעה ירידה של שער הליש"ט/דולר לרמתו הנמוכה ביותר זה שישה שבועות. הליש"ט עשויה להתאושש לקראת ישיבת הבנק של אנגליה ביום חמישי הקרוב. הבנק של אנגליה היה מראשוני הבנקים המרכזיים שהפחיתו את רכישת הנכסים הפיננסיים. לאחר שהפדרל ריזרב הביע ביטחון בהתאוששות, על ידי איתות לכך שבקרוב יעשה זאת גם הוא, אנו מצפים לגישה פחות יונית מהבנק של אנגליה.

האירו נשאר די חזק בשבוע האחרון בהשוואה לליש"ט ולמטבעות התלויים בסחורות. התחזקות של המחירים ליצרן בגרמניה ומאזן חשבונות העו"ש בגוש האירו עזרו לבלום את ירידת המטבע, אך טווח הירידה של שער האירו/דולר תלוי בדיווחים בשבוע הקרוב על מדד מנהלי הרכש בגוש האירו. אם הנתונים לא יעידו על שיפור, הניגוד בין אירופה לארה"ב עלול לדחוף את השער האירו/דולר לכיוון של 1.16 דולרים לאירו.

תגובות אחרונות

טוען את המאמר הבא...
התקינו את האפליקציה שלנו
אזהרת סיכון: מסחר במכשירים פיננסיים ו/או במטבעות קריפטו כרוך בסיכון גבוה להפסד סכום ההשקעה בחלקו או במלואו, ואינו מתאים לכל משקיע. מחירי מטבעות קריפטו מתאפיינים בתנודתיות גבוהה במיוחד וחשופים להשפעה חיצונית כגון אירועים פוליטיים, רגולטוריים או פיננסיים. מסחר על בסיס בטחונות תורם להגדלת הסיכון הפיננסי.
לפני קבלת החלטה לסחור במכשיר פיננסי או במטבע קריפטו, עליך להכיר במלואם את הסיכונים ואת העלויות, הנלווים למסחר בשווקים הפיננסיים, לשקול בזהירות את יעדי ההשקעה, את דרגת הניסיון ואת הנכונות לשאת בסיכונים, ולפנות לייעוץ מקצועי בעת הצורך.
פיוז‘ן מדיה (Fusion Media) מדגישה, שהמידע המוצג באתר אינו בהכרח מדויק או ניתן בזמן אמת. המחירים והנתונים באתר אינם בהכרח מסופקים ע"י בורסות או שווקים, ועשויים להיות מסופקים על-ידי עושי שוק, ולפיכך עשויים להיות בלתי מדויקים ושונים ממחיר השוק בפועל עבור שוק נתון. המשמעות היא, שהמחירים משמשים לאינדיקציה אך אינם מתאימים למטרות מסחר. פיוז‘ן מדיה וכל ספק אחר של נתונים שמוצגים באתר, אינם נושאים כל אחריות בגין נזקים או הפסדים שספגת במסחר או בשל הסתמכותך על המידע באתר.
חל איסור על הפצה, שידור, שינוי, הצגה, רפרודוקציה או אחסון של הנתונים באתר זה או שימוש בהם ללא אישור מפורש בכתב מאת פיוז‘ן מדיה ו/או ספק הנתונים. כל זכויות הקניין הרוחני שמורות לבורסה ו/או לספקים המספקים את הנתונים שבאתר.
פיוז‘ן מדיה עשויה לקבל תגמול ממפרסמים המופיעים באתר, בהתאם לאינטראקציה שלך עם הפרסומות והמפרסמים.
הגרסה האנגלית היא גרסתו הראשית של הסכם זה ותשמש גרסה מכרעת בכל מחלוקת שתתגלע בין הגרסה האנגלית לגרסה העברית.
© 2007-2024 - כל הזכויות שמורות לפיוזן מדיה בע"מ