| חדשות investing.com ישראל |
מדד אמון הצרכנים שמפורסם על ידי בנק הפועלים ו-KANTAR ירד בחודש מרץ 2022 ב-0.6 נקודות לרמה של 127.6 נקודות (אפריל 2002=100). המדד למצב השוטף עלה ב-1.4 נקודות ומדד הציפיות ירד ב-1.9 נקודות.
לדברי כלכלני בנק הפועלים, המלחמה באוקראינה, עליות המחירים במשק ואפקט עושר שלילי מהשווקים הפיננסיים, השפיעו לשלילה על אמון הצרכנים, והוא נמצא במגמת ירידה בחודשים האחרונים.
מגמת הירידה במדד בישראל דומה לזו שבארה"ב, שגם בה נפגע אמון הצרכנים כתוצאה מעליות המחירים.
נתוני שוק העבודה מגלים עוצמה ושיעור האבטלה שב במחצית הראשונה של חודש מרץ לרמה של טרם הקורונה - 3.2%. השכר בסקטור העסקי עולה אף הוא בקצב מהיר. נתונים אלו מאזנים מעט את ההשפעה השלילית של עליות המחירים במשק.
הצריכה המקומית צפויה להיות מושפעת בחודשים הקרובים מגידול חד במספר הישראלים הנוסעים לחו"ל. מספר היוצאים לחו"ל בחודש מרץ היה דומה לזה של חודש מרץ ב-2019.
אנו צפויים לראות לכן תהליך הפוך מזה שקרה בזמן הקורונה, כלומר הסטה של צריכה לחו"ל על חשבון צריכה מקומית.
מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים וחברת Kantar מחושב מדי חודש על ידי Kantar על סמך סקר שנערך בקרב 1,000 נשאלים במדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה בישראל.
סקר זה נערך בישראל מדי חודש מאז אפריל 2002, ומאז מאי 2016 הוא נסמך על מדידה אינטרנטית. המדד מחושב על פי מודל של חברת המחקר הבינלאומית קנטאר, שעורכת בין השאר גם את מדד Conference Board בארה"ב.