| היאלי יעקבי-הנדלסמן, ישראל היום |
מרגישים בכיס: גל ההתייקרויות כבר כאן, והוא כולל מגוון רחב של חברות מזון אשר רק בשבוע שעבר הודיעו על העלאות מחירים שמגיעות עד 25%.
בין החברות אפשר למנות את אלה שהמחירונים שלהן עודכנו ל־1 בפברואר. עימן נמנות חברות שטראוס, שסטוביץ, ויליפוד ואחוה. בינתיים הצטרפו אליהן אסם, יוניליוור, ויסוצקי, טמפו (מוצרי האלכוהול), בארכה ועוד, אשר הודיעו על העלאה החל מ־1 במארס.
בניגוד לגל העלאות המחירים הקודם, אשר עורר "מלחמה" בין הרשתות לבין הספקים ויצר מחסור במדפים ברשתות מסוימות, נראה כי בימים הקרובים העלאות המחירים יבואו לידי ביטוי על המדפים.
קינן ממן, סמנכ"ל קשת טעמים, אומר ל"ישראל היום" כי "אנחנו בעיקרון רשת שונה בנוף הקמעונאות, כי הרשת שלנו מתבססת יותר על מוצרים טריים כמו נקניקים ואטליז, ולכן אנחנו פחות תלויים בספקים הגדולים שמעלים מחירים. יחד עם זאת, אנחנו נאלצים, במקומות שהספק העלה את המחיר, כמו שסטוביץ ויוניליוור - לעשות את ההתאמות הנדרשות.
"עם זאת, יש לנו הרבה תחליפים טובים שאנחנו מייבאים. במוצרים שיש לנו שליטה עליהם, אנחנו משתדלים לא לגעת במחיר. מדובר באלטרנטיבות ברמת המחיר והאיכות. אנחנו לא מוכרים אותם כמותג פרטי, אלא כמותג מחו"ל כמו שהוא, למשל שמן זית מאיטליה שנמכר באותו שם מותג באיטליה.