| מאיה רונן, חדשות דבר |
חדשות "דבר" מכון הייצוא פותח מחדש את ענף הגפן והיין, שמייצא יין בשווי 66 מיליון ש"ח בשנה, וימנה ראש ענף במשרה מלאה. צופים גידול משמעותי במכירות של יינות פרימיום ישראליים בסין ובארה"ב.
בפגישה שקיימו היום יו"ר המכון אבי בלשניקוב, מנכ"לית מכון הייצוא נילי שלו ומנכ"ל מועצת הגפן והיין בישראל צחי דותן, הם סיכמו על חידוש הפעילות המשותפת שדעכה בעקבות מגפת הקורונה.
התוכנית: לחזק את מעמד היין הישראלי בשוק הגלובליהשלושה דנו בדרכים ליצירת שיתוף פעולה רחב וממושך בין שני הגופים, במטרה לקדם את ההכרה ביינות ישראליים ולחזק את מעמדם בתעשייה העולמית. בין היתר דנו באסטרטגיות לקידום תעשיית הגפן והיין הישראלית בשווקים בינלאומיים ולשילוב יצרני היין הישראלים בתערוכות בכירות ברחבי העולם.
הפגישה נערכה במסגרת תוכניתו של בלשניקוב לחזק את נוכחותה של תעשיית היין הישראלית בשוק הגלובלי. "אנו מאמינים שהחיבור החדש הזה יביא לשינוי חיובי ויחזק את תעשיית היין הישראלית, תוך הצגתה בבמות הבינלאומיות החשובות ביותר", אמר בלשניקוב, "אנו מתחייבים לעבודה משותפת שתקדם את המטרות שהצבנו".
ענף היין במכון הייצוא פעל בעצימות מוגברת עד לשנת 2020. בענף תוכנן גם קמפיין בשוק האמריקאי במימון משותף עם משרד הכלכלה, משרד החקלאות והיקבים. בעקבות הקורונה נעצר הקמפיין, ומאז פעילות המכון בתחום הצטמצמה. ההחלטה לחזק את תחום הגפן והיין התקבלה עם כניסת בלשניקוב לתפקיד יו"ר מכון הייצוא בחודש שעבר.
זוכים להערכה עולמית…
קראו את הכתבה המלאה בחדשות דבר